Už vás napadlo, že se vaše hobby může stát prostředkem pro vydělávání peněz? Stačí se zamyslet nad tím, v čem skutečně vynikáte a následně svoje znalosti prodat na internetu. Pustíte se do prodeje online seminářů, e-knih nebo online kurzů? Zjistěte, po čem vaše cílovka touží a splňte jí to. Přijdete si na fajn přivýdělek a ještě se budete bavit.

Ostych stranou: prodávejte to, v čem jste jedineční

Pokud si pohráváte s myšlenkou přivydělávat si na internetu a časem se třeba živit pouze tím, zřejmě jste už narazili na radu, že si máte sednout nad papír a sepsat si nápady, které představíte trhu. Přilepšovat si ke svému finančnímu rozpočtu zcela novým produktem je ale dost neefektivní.

Mnohem lepší je, pokud se zamyslíte nad tím, co vám skutečně jde a v čem jste dobří. A vůbec se neostýchejte. Pamatujte, že to, co je pro vás samozřejmostí, je pro jiného nadlidský úkol, se kterým potřebuje pomoct.

Jaké znalosti můžete na internetu prodávat?

  • Výuku cizích jazyků,
  • recepty a fígle pro vaření,
  • vytvoření jídelníčku a cvičebního plánu na míru,
  • návody na skládání origami,
  • návody, jak šít oblečení,
  • lekce hraní na hudební nástroje,
  • lekce programování atd.

Jakmile si definujete, v čem vynikáte, podívejte se na danou činnost očima potenciálního zákazníka. V centru vaší pozornosti by mělo stát zejména to, co zákazník potřebuje a jak mu může vaše znalost pomoci.

Vyberte si digitální platformu pro prodej vašeho produktu

Ať už se rozhodnete dát svým znalostem podobu online kurzů, e-knih nebo třeba webinářů, je nesmírně důležité mít nástroj na jejich prodej. Jak jinak byste je ke svým zákazníkům dostali?

Na prodej digitálních produktů existují platformy, které vám obchodování usnadní a urychlí. Co by taková platforma měla splňovat? Měla by:

  • mít přijatelnou cenovou politiku, což znamená, že za ni neplatíte zbytečné poplatky a neúměrné provize z prodeje,
  • umět spolupracovat s dalšími nástroji, které používáte pro podnikání (účetní program, nástroje e-mailového marketingu, CRM software, komunikace s bankou atd.),
  • být jednoduchá pro zákazníka i pro vás,
  • být škálovatelná, což znamená, že se přizpůsobí proměnám vašeho podnikání,
  • nabízet bezpečný prodej díky šifrování SSL,
  • chránit osobní údaje vašich zákazníků,
  • mít perfektní zákaznickou podporu, která vám poradí s každým vaším dotazem.

Digitální platforma pro prodej digitálních produktů Simpleshop splňuje nejen toto, ale umí toho mnohem víc. Automaticky zvládá vystavování a odesílání faktur a objednávek, doručení zboží zákazníkovi, párování plateb nebo kontrolu přijatých plateb. Navíc si ji můžete vyšperkovat tak, aby designově odpovídala charakteru vaší služby.

Jakou podobu bude mít váš digitální produkt?

Do jakého „kabátku“ svůj produkt obléknete? Tato část je nejkreativnější, ale zároveň také nejnáročnější. Nejlepším vodítkem vám bude zaměření na potřeby zákazníka. Rozhodně byste si ale měli také pořádně proklepnout konkurenci. Zjistěte, co konkurenci funguje a k čemu mají naopak zákazníci více připomínek. Inspirujte se a udělejte to jinak. Vždy ale myslete na potřeby svého zákazníka.

Prodej znalostí na internetu může mít například tyto podoby:

  • newsletter,
  • online kurz,
  • e-kniha,
  • videa,
  • online webinář,
  • šablona,
  • audio nahrávka atd.

Pokud chcete, aby váš přivýdělek na internetu stál skutečně za to, dejte svému produktu takovou podobu, kterou potenciální zákazníci chtějí.

Pomocí promyšleného marketingu a propagace svůj produkt prodáte

I kdybyste měli vyšperkovaný produkt, který vyřeší problém zákazníka, nebude se prodávat, pokud o něm zákazník neví. V tomto kroku prodeje vašich znalostí se ke slovu dostává marketing a propagace. Abyste svůj produkt dostali ke správným zákazníkům, musíte vědět, kdo je vaše cílová skupina. Díky ní si ujasníte, jaké marketingové kanály využít k efektivní propagaci.

K propagaci můžete použít nejrůznější nástroje. Abyste dosáhli co největší efektivity, vyplatí se jejich kombinování. Tím se zvyšuje šance, že se produkt k vašim zákazníkům skutečně dostane. Nezapomeňte vyhodnocovat a sledovat výsledky marketingových nástrojů. Díky výsledkům budete moci propagaci správně směrovat.

Oslovte svoji cílovku přes sociální sítě

Z počátku je nejlepší využít možností sociálních sítí. Vytvořit účet nic nestojí a navíc můžete příspěvky směrovat nejen globálně, ale také ke konkrétní skupině lidí, kteří jsou vaší cílovkou. V počátku vám s propagací pomůže profil na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru nebo třeba na You tube. Záleží, kde se pohybuje vaše cílová skupina.

SEO aneb nehrajte si s vyhledávači na schovku

Optimalizace pro internetové vyhledávače neboli SEO je nesmírně důležitou součástí online marketingu. Bez správného SEO jako byste nebyli. Důležité je především používání vhodných klíčových slov a frází, které se nachází nejen v obsahu na stránkách, ale také v metapopiscích, názvech atd. Díky tomu se k vám zákazníci snadno dostanou například přes vyhledávač Google.

Pošlete to e-mailem

E-mail marketing se používá nejen pro prvotní oslovení potenciálních zákazníků, ale zejména k udržování kontaktů. S pomocí e-mailových kampaní můžete sdílet informace o svém produktu, novinky, nabídky nebo užitečný obsah, který se pojí s vaším produktem.

Získejte si důvěru a budujte komunitu

V online světě vítězí ten, komu zákazníci věří. Proto se snažte svoji značku vést tak, aby vám zákazníci věřili. K tomu vám kromě kvalitního produktu poslouží například profesionální zákaznická podpora, komunikace se zákazníky nebo přísun relevantního obsahu. Pro značku je klíčová stabilní a loajální komunita, která vás bude nejen doporučovat dál, ale také nakupovat další produkty.