Čeká vás stěhování a chcete se při té příležitosti zaměřit na důkladný úklid? Pokud se pustíte do organizace vašich věcí ještě před stěhováním, budete s sebou převážet pouze potřebné věci. Uděláte si pořádek v tom, co vlastně doma máte a co by si případně zasloužilo obnovit. A pokud si s vyklízením těžkých a objemných věcí nechcete lámat hlavu, můžete využít profesionální vyklízecí službu.

Plánujte a na stěhování se předem připravte

Aby během vašeho úklidu vše klaplo, zaměřte se na důkladné plánování stěhování. Stanovte si datum, kdy se finálně přesunete do nového. Pokud si to můžete dovolit, dopřejte si pár dní před tímto dnem dovolenou. Právě tu můžete využít pro důkladné třídění majetku a organizaci všech vašich věcí. Pokud si dovolenou nemůžete vzít v kuse, využijte k těmto aktivitám alespoň volné víkendy, odpoledne či večery.

Během úklidu, respektive třídění věcí, postupujte systematicky místnost po místnosti. Začněte tím, co již v dohledné době nebudete potřebovat. Může se jednat třeba o sezónní oblečení a vybavení, dekorace, knihy a podobně.

Zamyslete se také nad tím, co všechno budete při stěhování muset přenést. Díky tomu si ujasníte, jaké konkrétní nástroje pro vyklizení budete potřebovat. Klíčem k úspěchu je dostatečné množství úložných krabic a boxů. Nezapomeňte ani na nakoupení obalového materiálů, fixů na popsání krabic a podobně. Hodit se však může i nářadí pro rozložení nábytku.

Proč využít profesionální pomoc

Při pomyšlení na blížící se termín stěhování vám možná přibývají vrásky na čele a kvůli stresu ani nemůžete spát. Přemýšlíte, jak si se všemi věcmi poradíte, zda máte obtěžovat své kamarády či rodinu a jestli vše stihnete tak, jak potřebujete. Pokud jsou právě toto vaše myšlenky, lze doporučit využít profesionální vyklízení.

Výhod takové služby existuje hned několik. Předně vám odpadne spousta starostí a v klidu si pouze sbalíte své osobní věci. Nebudete muset přenášet těžký nábytek, který především v patrových domech může dát opravdu zabrat. Taktéž nebudete muset řešit shánění dodávky či jiného vozidla, do kterého se vejdou všechny nepotřebné věci.

Pokud se během vyklízení před stěhováním chcete zbavit nepotřebných věcí a masivních kusů nábytku, může vám v tomto ohledu profesionální služba pomoct. Vaše vybavení zredukujete na minimum a vyklizení firma vás zbaví všeho, co již nebudete potřebovat. Zároveň budete moct nemovitost rychleji předat majiteli.

7 praktických tipů na vyklízení bytu při stěhování

  • Krabici vždy naplňte tak, aby ji dokázal pohodlně přenést jeden člověk. Celý proces tak bude efektivnější.
  • Krabice pro jistotu ze spodní strany oblepte lepicí páskou.
  • Balení a označování krabic nepodceňte. Na každý box napište, co v něm je (nebo alespoň do jaké místnosti ve vašem novém domově patří). Usnadní vám to následné vybalování.
  • Ekologické vyklizení podpoříte tím, že nepotřebné věci správně roztřídíte do jednotlivých kontejnerů, případně je odvezete do sběrného dvora. Věřte tomu, že odpadu při jednom stěhování vznikne velké množství.
  • Z bezpečnostních tipů můžeme zdůraznit nutnost věnovat zvýšenou pozornost přenášení těžkých kusů nábytku. Nepřeceňte své síly a vždy si vezměte na pomoc někoho dalšího. Případně se obraťte na profesionální vyklízecí firmu.
  • Nábytek zabalte do fixační fólie. Pro ochranu hran lze využít kartonové rohy.
  • Křehké věci důkladně zabalte do bublinkové fólie.

Na co nezapomenout po vyklizení

Jakmile máte vše hotové, nezapomeňte provést závěrečnou kontrolu po vyklizení. Díky tomu si potvrdíte, zda je váš byt či dům již opravdu prázdný a žádné nepotřebné věci zde nezbývají.

Následně se můžete soustředit na přípravu na stěhování. Ujistěte se, že jsou jednotlivé krabice a boxy dobře zalepené a popsané. Nesnažte se jednotlivé přepravní krabice přetěžovat a předejděte poškození věcí. Nábytek je vhodné také oblepit a ochránit jeho rohy.

Ještě, než do nové nemovitosti finálně nanesete veškeré věci, můžete se zaměřit na údržbu nového bytu či domu. V rámci ní prostor důkladně ukliďte a vydezinfikujte. V momentě, kdy zde ještě nemáte své věci, to bude o poznání jednodušší. Zároveň můžete věnovat čas zprovoznění nových spotřebičů či sestavení nábytku.

 

Zdroj fotek: www.pexels.com